Ki nevet a végén egy kicsit másképp!

A „Ki nevet a végén” típusú játékok ideálisak arra, hogy 4-5 éves gyermekünket megismertessük a társasjátékok világával, majd a gyermek korával, fejlettségével párhuzamosan „bonyolultabb” játékokat játsszunk! Gyermekünk a társasjátékozás közben velünk együtt izgul, nevet, vagy bosszankodik, átéli velünk a közös játék élményét és közben fejlődik is. A társasjátékokkal történő játék fejleszti a gyerek problémamegoldó képességét és logikus gondolkodását, valamint személyiségformáló hatása is van. A gyermek megtanulja méltósággal viselni a vereséget és a győzelmet is!

De mi történik akkor, ha a gyermek nem viseli el a vereséget, dühös lesz és legszívesebben a padlóba döngölné a figuránkat? A dühöt a gyermeket ért igazságtalanság (vagy vélt igazságtalanság) váltja ki, a bosszú pedig a düh feloldása. A Splatto családi társasjátékban a gyermek megtanulja kezelni ezeket az érzelmeket és megtanulja dühét játszva feloldani. A gyermek tényleg a padlóba döngölheti mások figuráit, de nem biztos, hogy jobban fogja magát érezni ettől a tettől, lehet, hogy ki sem használja majd ezt a lehetőséget.

A Splatto játék kezdetén mindenki elkészíti a színes gyurmákból a figuráit, amikkel olyan mezőkön lépked, amilyen kártyákat húz. Egy akciókártyával, azonban lehetőség nyílik egy ellenséges figura kilapítására. Ha a játékosnak maradt még gyurmája, akkor új figurát készíthet. Cél, elsőként épségben elérni két figurával a célmezőt!

splatto_inhalt

A gyurmafigurák elkészítése a gyermekek szem-kéz koordinációjának és a finommozgások koordinációjának fejlesztését szolgálja, ezek a készségek a rajz- és íráskészségének alapjai. A gyurmafigurák megalkotásával a gyermekek célirányos kézmozgást végeznek, az ujjaik differenciált és összehangolt együttműködésével alkotnak, közben fejlesztik a fantáziájukat és a kreativitásukat.

Írta: Barkóczi Edit

Logo_Piatnik

Search