Maskarák bemutató a Budaörsi Latinovits Színházban

Fogadjátok szeretettel Budaörsi Latinovits Színház kiajánló anyagát, amelyben legújabb bemutatójukról, a Maskarákról szedtünk össze információkat

A darab nyilvános főpróbáját november 18-án, 19 órától, a premiert pedig 19-én, este hét órától tartják.
Az előadást ajánljuk diákoknak és felnőtteknek egyaránt.

A főpróbára a belépő jegy 1000 forintos, a premier felnőtteknek 2800, a diákoknak 1950 forintos áron elérhetőek.

Amennyiben felkeltette érdeklődésedet az előadás, keress minket az alábbi elérhetőségeken vagy vásárolj jegyet az online rendszerben.

Mészáros Zsuzsanna
Szervezésvezető
BUDAÖRSI LATINOVITS SZÍNHÁZ
Telefon: +36 30 47 48 744
Pénztár: +36 23 414 461
E-mail cím: jegy@latinovitsszinhaz.eu
www.latinovitsszinhaz.eu

Szereposztás:

De Flores, bizalmi ember Vermandero házánál:      ILYÉS RÓBERT

Beatrice-Joanna, Vermandero lánya:           BOHOCZKI SÁRA

Alsemero, nemes, később Beatrice férje: ÓDOR KRISTÓF

Alibius, féltékeny doktor: DIÓSSI GÁBOR

Isabella, Alibius felesége: SPOLARICS ANDREA

Lollio, Alibius szolgája: BÖRÖNDI BENCE

Antonio, nemesur Vermandero kíséretében, és álápoltak Alibius intézményében: MÁRKUS SÁNDOR

Franciscus, nemesur Vermandero kíséretében, és álápoltak Alibius intézményében:       CHOVÁN GÁBOR

Vermandero, Alicante kormányzója, Beatrice apja: BREGYÁN PÉTER

Tomazo de Piracquo, nemes: BÁN BÁLINT

Alonzo de Piracquo, Beatrice jegyese: SÁGI ÁDÁM

Diaphanta, Beatrice komornája: PÁDER PETRA

Jasperino, Alsemero barátja: MIKLÓS MARCELL

Szereplő: CSERNÁK NORBERT, HÁBER KRISZTIÁN, KOCSIS ZSÓFIA, MOLNÁR EVELIN, MOLNÁR ZSÓFIA, OLÁH DÓRA, VARGA KRISZTIÁN

Rendező: BERZSENYI BELLAAGH ÁDÁM

Fordító: HAMVAI KORNÉL

Zene: MONORI ANDRÁS

A darab leírása:
Ennek a tragikomédiának (amúgy két Shakespeare-kortárs a szerzője, egy tisztességben megőszült tragédiaíró – Middleton –, és egy vígjátékra szakosodott testes színművész, miszerint kövér pojáca – Rowley), majd minden szereplője címszereplő, mert mindenki álarcot hord, vagyis senki sem az, akinek látszik, de még csak az sem, akinek hiszi magát. A maskarákat mindössze az különbözteti meg egymástól, hogy van, amelyiket sikerül az utolsó pillanatban lekapni, míg ismét másokat már nem, örökre ráégnek viselőjük arcára, még a túl korán érkező utolsó pillanat után is. Amúgy a szerelemről szól; nem a tavaszi holdcsicsergős változatáról, amiről a szív dalol és Valentin-napot lehet alapozni rá, hanem a másikról, amiről a hús vonyít; amelyik szégyenben kezdődik és bűnben ér véget, gyilkosságban, és már azt sem tudjuk, hogy szerelemből öltünk-e, vagy beleszerelmesedtünk a gyilkolásba. Találkozunk szende szűzlánnyal, kit kényes-fényes kisasszony-mivolta visz a lejtőre, ahol egyre vérnőszőbb kéjjel bucskázik lefelé; szépreményű ifjúval, aki a tudományra esküszik, és vele a reményre, hogy a világ kiismerhető, holott az orráig sem lát el az ember; és végül a férfival magával, aki csupa szolga-alázat és despota-gőg, aki a szörnyűségé- ben hordja a varázserejét, és a varázslata csupa szörnyűség. Találkozunk továbbá őrültekkel és bolondokkal, meg az őrzőikkel, megtudhatjuk, mi a különbség közöttük (semmi: mindnyájan rosszul őrzik egymást); és a végén, ha bele nem fulladunk a kiontott vér tengerébe, még egy bájos kis maszkatánccal is kedveskednek nekünk.

 

Search